Een hoogbegaafd kind kan het wel eens moeilijk hebben met zijn "anders" zijn.

Misschien zie je je kind thuis prachtige kunstwerken maken, maar zegt de juf in de klas dat het niets zegt en niets doet...

Misschien roept je kind thuis altijd maar "ik wil dit zelf doen"...

Misschien loopt je kind verdrietig en vertwijfeld rond, is zijn motivatie helemaal zoek...

Misschien is het woord "onderpresteren" al eens gevallen op school...

Er kunnen tal van manieren zijn waarop je kind aantoont dat het vastloopt.

 

Hieronder vind je een overzicht van welke begeleiding jouw kind vooruit kan helpen...zodat het kan openbloeien.

Mindset

 

 

Is je kind bang om fouten te maken?

Geeft je kind een nieuwe uitdaging snel op?
Wil je kind echt élk spelletje winnen?
Is je kind onzeker als iets niet lukt?

 

->Dan is het mindsettraject iets voor je kind.

 

 


Zin in leren

 

Begint je kind niet aan zijn of haar huiswerk?

Is zijn of haar boekentas een rommeltje?

Weet je kind niet hoe hij of zij een toets moet voorbereiden?

Gaan de punten op school naar beneden?

Is je kind zijn of haar motivatie voor school kwijt?

 

->Dan is het traject zin in leren iets voor je kind.

 

 


Individuele begeleiding

 

Misschien past geen enkele van deze trajecten bij jouw kind, maar zit het met

negatieve gedachten of angsten of misschien wel boosheid of verdriet.
Je kind voelt zich niet begrepen, voelt zich anders en alleen.

 

->Dan is een individueel traject iets voor je kind.

 


Vooraleer we een traject opstarten met je kind, plannen we eerst een intakegesprek. In dit gesprek luisteren we naar jullie behoeftes, hoe de situatie thuis is en op school, hoe je kind zich voelt, ... zodat we het traject kunnen voorstellen dat het best bij jouw kind past.

Bij elk traject combineren we coaching methodieken met therapeutische technieken. We gebruiken hierbij de probleemoplossende dialoog. Hierbij worden kinderen zelf uitgedaagd om over hun problemen na te denken en worden ze gestimuleerd om zelf naar oplossingen te zoeken.